المواضيع الأخيرة
جستجو
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ریحانه - 1134 | ||||
baran - 977 | ||||
نگین - 562 | ||||
لیلا - 421 | ||||
Parmida - 303 | ||||
نوشین آریا - 197 | ||||
aryan - 160 | ||||
روزبه شریفی - 106 | ||||
kami - 52 | ||||
سهیلا بخشی - 16 |
با مانيتورهاي لمسي بيشتر آشنا شويم - تارنگار رسانه جدید
2 مشترك
دوستداران فلسفه اُرُدیسم Lovers of Orodism philosophy :: گستره جهانی بزرگترین فیلسوف جهان :: وبلاگ های ایرانیان سراسر جهان
صفحه 1 از 1
با مانيتورهاي لمسي بيشتر آشنا شويم - تارنگار رسانه جدید
مانيتورهاي تاچ اسكرين داراي دو رزولوشن متفاوت با دو مفهوم متمايز هستند. يكي رزولوشن صفحه Display كه كيفيت تصوير را تعيين ميكند (مثلا" 1024x1280) كه همان رزولوشن معمولي است كه در هر نوع مانيتوري، مطرح ميباشد و دومي، رزولوشن تاچ اسكرين كه تعيين كننده دقت صفحه لمسي است و معمولا" 4096x4096 است. سطح فعال اكثر تاچ اسكرينها با تماس انگشت، دستكش و قلم يا (stylus) فعال ميشوند. در ادامه مهمترين اين فناوريهاي تشخيص تماس با مانيتور را به صورت مختصر معرفي ميكنيم. صفحات لمسي (Touch Screen) به صفحاتي اطلاق ميشود كه بتوان تماس يك شيء و به طور خاص انگشت انسان با آن را با استفاده از خواص شيء از قبيل نيرو، گرما، هدايت الكتريكي، مقاومت اپتيك و ... تشخيص داد. صفحات لمسي كاربردهاي گستردهاي در صنايع مختلف و حتي كاربردهاي عام است. تركيب يك صفحه لمسي شفاف با يك صفحه نمايش ميتواند ابزار بهينهاي براي ارتباط با دستگاههاي مختلف به ما بدهد. صفحات لمسي برحسب خاصيتي از آن كه براي تشخيص تماس مورد استفاده قرار ميدهد، از فناوريهاي مختلفي استفاده ميكنند.
مانيتورهاي تاچ اسكرين داراي دو رزولوشن متفاوت با دو مفهوم متمايز هستند. يكي رزولوشن صفحه Display كه كيفيت تصوير را تعيين ميكند (مثلا" 1024x1280) كه همان رزولوشن معمولي است كه در هر نوع مانيتوري، مطرح ميباشد و دومي، رزولوشن تاچ اسكرين كه تعيين كننده دقت صفحه لمسي است و معمولا" 4096x4096 است. سطح فعال اكثر تاچ اسكرينها با تماس انگشت، دستكش و قلم يا (stylus) فعال ميشوند. در ادامه مهمترين اين فناوريهاي تشخيص تماس با مانيتور را به صورت مختصر معرفي ميكنيم.
مقاومتي
در اين فناوري صفحه لمسي از چند لايه تشكيل شدهاست كه مهمترينشان، دو لايه فلزيست. لايههاي مقاومتي با فاصله كمي از هم جدا شدهاند. وقتي اين صفحه در نقطه خاصي توسط شيئ، لمس شود، صفحات مقاومتي در آن نقطه به يكديگر متصل ميگردند. در اين حالت صفحه به صورت مقاومت عمل كرده و جريان الكتريكي صفحه تغيير ميكند كه توسط يك كنترلر، پردازش ميشود. تغيير جريان به اين نحو است كه برحسب تعداد سيمهاي استفاده شده و مكان اتصال، مقاومت بين صفحات متفاوت خواهد بود. خروجي تخته لمسي معمولاً چهار تا هشتسيمهاست و مكان لايههاي مقاومتي برحسب تعداد خروجي مورد استفاده متفاوت خواهد بود.
در حالت چهارسيمه، شيء ميتواند در چپ، راست، بالا و پايين قرار گيرد. در حالت پنج سيمه، نقطههاي قابل تشخيص شامل پنج گوشه و نقطه وسط خواهد بود. صفحات لمسي مقاومتي معمولاً قيمت مناسبي دارند ولي داراي قدرت تفكيك ۷۵ درصد هستند (كه با اضافه كردن فيلمهاي پلاستيكي و شيشهاي تا ۸۵ درصد قابل افزايش است) و در مقابل اشياء تيز مقاومت كمي دارند و صدمه ميبينند. در مقابل اينگونه صفحات از عوامل بيروني مانند، آب و گرد و خاك تأثير نميپذيرند و امروزه بيشترين استفاده را دارند.
موج آكوستيك سطح (SAW)
اين فناوري از امواج فراصوتي كه از تخته لمسي عبور ميكنند، استفاده ميكند. وقتي صفحه لمس ميشود، مقداري از اين امواج جذب ميشوند. اين تغيير در امواج فراصوتي مكان لمس را مشخص ميكند و براي پردازش به كنترلر فرستاده ميشود. اينگونه صفحات ممكن است بر اثر عوامل بيروني صدمه ببينند. آلوده شدن سطح آن نيز ميتواند بر عملكرد صفحه لمسي اثر گذارد.
خازني
صفحه لمسي خازني، صفحهايست كه با موادي همچون اكسيد نازك اينديم پوشانده شده است كه جريان ثابتي را از حسگر عبور ميدهد. بنابراين حسگر باعث ميدان دقيقاً كنترل شدهاي از الكترونهاي ذخيره شده در هر دو محور افقي و عمودي ميشود كه داراي ظرفيت خازني خواهد بود. وقتي ميدان خازني نرمال حسگر (در حالت پايه) توسط ميدان خازني ديگري (مثلاً انگشت انسان) تغيير كند، مدارات الكترونيكي كه در گوشههاي صفحه قرار دارند، برآيند تغييرات موج سينوسي ميدان مرجع را اندازهگيري ميكند و اين اطلاعات را براي محاسبات رياضي به كنترلر ميفرستند. صفحات لمسي خازني، ميتوانند توسط انگشت بدون پوشش يا با ابزاري رسانا كه با دست گرفته شده باشد، لمس شوند. اينگونه صفحات لمسي از عوامل بيروني تأثير نميپذيرند و قدرت تفكيك بالايي دارند. ولي مدارات آناليز سيگنال آنها قيمت آنها را افزايش ميدهند. جالب است بدانيد كه گوشي آيفون اپل از همين تكنولوژي استفاده ميكند.
فروسرخ
اين صفحات از يكي از دو روش كاملاً متفاوت استفاده ميكنند. در يكي از اين روشها تغييرات دمايي سطح صفحه كه توسط عوامل خارجي ايجاد شود را مورد استفاده قرار ميدهد. اين روش گاهي كند بوده و به دستهايي گرم نياز دارند. در روش ديگر آرايهاي از حسگرهاي فروسرخ عمودي و افقي مورد استفاده قرار ميگيرد كه تغييرات در پرتوهاي تنظيمشده نور فروسرخ نزديك سطح صفحه را تشخيص ميدهند. اين صفحات مقاومترين سطح را دارند و در كاربردهاي نظامي كه نياز به صفحه نمايش لمسي دارند مورد استفاده قرار ميگيرند.
كشش سنجي
در پيكربندي سطح اين صفحات، چهار فنر در چهار گوشه آن به كار رفته است كه كششسنجي آنها در تشخيص خميدگي سطح هنگام تماس، استفاده ميشود و ميتوانند در جهت Z هم مورد استفاده واقع شوند. اين صفحات بيشتر به خاطر مقاومتشان در لوازم عمومي بدون پوشش مثل دستگاههاي بليط استفاده ميشوند.
تصويرسازي نوري (پردازش تصوير)
در اين روش، تعداد دو عدد يا بيشتر حسگر تصوير در دور صفحه قرار ميگيرند و نورهاي زمينه فروسرخ (مادون قرمز) در طرف ديگر صفحه در زاويه ديد دوربين قرار ميگيرند. يك تماس به صورت سايه بر روي هر جفت از دوربينها ميافتد كه ميتواند با مثلثي كردن براي يافتن مكان تماس مورد استفاده قرار گيرد.
فناوري پخشكنندگي سيگنال
اين فناوري كه به سال ۲۰۰۲ باز ميگردد از حسگرهايي براي تشخيص انرژي مكانيكي روي شيشه كه بر اثر تماس به وجود آمده استفاده ميكند. به وسيله الگوريتمهاي پيچيده و تفسير آنها مكان حقيقي تماس تعيين ميشود. اين فناوري از عوامل بيروني و گرد و خاك و نيز خش روي شيشه تأثير نميپذيرد و به دليل اينكه به المانهاي ديگري روي شيشه نياز نيست داراي شفافيت خوبي نيز خواهد بود. همچنين از هر شياي مانند انگشتان يا قلمها ميتوان براي تماس استفاده كرد.
تشخيص پالس صوتي
اين فناوري از بيش از دو مبدل پيزوالكتريك استفاده ميكند كه در مكانهاي مختلف صفحه قرار گرفتهاند تا انرژي لرزش (تماس) را به سيگنال الكتريكي تبديل كنند. اين سيگنال به يك پرونده صوتي تبديل ميشود و سپس با پروفايلهاي صوتي از پيش تهيه شده براي هر نقطه از صفحه مقايسه ميشود. اين سامانه بدون شبكهاي از سيمها روي صفحه كار ميكند. خود صفحه از شيشه خالص است كه خواص اپتيك و دوام شيشه را خواهد داشت. اين سيستم با خش و گرد و خاك مشكلي ندارد و دقت خوبي دارد. و مهمتر از همه اينكه براي فعال شدن به هيچ جزء رسانا نياز ندارد كه مزيت مهمي براي صفحه تصويرهاي بزرگ است.
ماخذ : http://newmass.blogfa.com/post-311.aspx
اطلاعات و اخبار و مقالات اجتماعی علمی فرهنگی هنری هوانوردی ورزشی بهداشتی ...
نویسنده : آرمین عرب و جمعی از دوستان
نيچه: آنكه ميخواهد روزي پريدن آموزد، نخست ميبايد ايستادن، راه رفتن، دويدن و بالارفتن آموزد. پرواز را با پرواز آغاز نميكنند...
هلن کلر : شيفتگان پرواز را ميل خزيدن نيست...
آنکه به سرنوشت میهن و مردم سرزمین خویش بی انگیزه است ارزش یاد کردن ندارد . ارد بزرگ
armin122000@yahoo.com
ریحانه- گستره جهانی اردیسم Orodism
- تعداد پستها : 1134
امتیاز : 194806
اعتبار : 120
تاريخ التسجيل : 2011-08-28
العمر : 31
رد: با مانيتورهاي لمسي بيشتر آشنا شويم - تارنگار رسانه جدید
دوستان و دشمنان حکیم ارد بزرگ
حکیم ارد بزرگ از زبان دیگران :
احمد شاه مسعود می گوید :
من و ارد [حکیم ارد بزرگ ایرانی] زاده یک سرزمین بزرگ هستیم .
بی نظیر بوتو می گوید :
ما با کشورهای منطقه و بخصوص ایران ، اساطیر ، فرهنگ و تاریخی مشترک داریم من هم همانند بزرگانی نظیر "اقبال لاهوری" و "ارد بزرگ" تمایل دارم کشورهای ما بر اساس فرهنگ و ریشه های مشترک هر روز بیشتر از پیش به هم نزدیک شوند .
دکتر شبرنگ عطایی (پژوهشگر و محقق افغانستان) می گوید :
ارد بزرگ اسطوره عصر درعرصه وحدت دوباره فرهنگ والای پارسی درمنطقه است . پارسی زبانان امروز بیشتر از هر وقت بوجود شخصیت هایی چون ارد در ایران و شکوه شهید گشته احمد شاه مسعود در افغانستان که دوست و همفکر ارد بزرگ بود ضرورت دارند .دولت ها و مردم فرهنگ دوست ارین باید نظریه های این دو شخصیت تاربخ عصر حاضر را در عمل پیاده کنند.
فرزانه شیدا (ادیب و سراینده ایرانی مقیم کشور نروژ و نویسنده کتاب یازده جلدی بُعد سوم آرمان نامه حکیم ارد بزرگ ) می گوید :
چیزی که انسان نیازمند آن در طول راه سفر عمر خویش است و در درون « خویش» خود همواره در این باور زندگی میکند که امید و آرزو را می توان رنگی از حقیقت داد و بر اساس خواسته های زندگی خود گام برمی دارد و در راه سرنوشت انسان می بایست فانوس وچراغی از سخنان *ارد بزرگ ,این عالم بزرگ اندیشه را در سیاهی های دنیای ناشناخته ای که به شناخت آن نیازمندیم به همراه داشته باشد وحتی کلمه به کلمه ی آنرا به خاطر و دل بسپارد و هر کجا در جائی و منطقه ای از زندگی دچار سستی و نا امیدی شد به مرور دوباره ی افکار و ایده های حکیم ارد بزرگ بنشیند چرا که تمامی این جملات طلائی و این پندهای زّرین به «معرفت انسانی »در میدان خرد یک به یک , جنبه علمی و کاربردی ثابت شده ای را در علوم پایه زندگی داراست و بر این اساس می توان «*حکیم ارد بزرگ را اسطوره راه و اندیشه » نامید.
شکوهه عمرانی (فعال اجتماعی کشور سوییس ، شاعر و مترجم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به زبان فرانسوی) می گوید :
اندیشه ها و افکار ارد بزرگ بسیار متعالی است و امیدوارم روزی خواسته های وی در مورد همگرایی ، اتحاد و حقوق تاریخی به مرحله ی اجرا در آید و آنروز روز سربلندی و غرور هر فرد ایرانی و وطن دوست خواهد بود و بازگشت ایران به عظمت و شکوه دیرین و بازیابی جایگاه واقعی خویش در دنیا . بسیار خوشوقتم که موفق به ترجمه ی بخشی از سخنان ارد بزرگ گردیدم .
الیان ایژن هیر (رئیس انجمن هنری ارت کلوب و رئیس انجمن دفاع از منافع منطقه ی شامپل در ژنو) می گوید :
در بین سخنان ارد بزرگ ، هنگامیکه از صلح و هارمونی برای همگان صحبت می کند بیشتر بر دلم نشسته است .
نیما اسماعیل پور (شاعر ، پژوهشگر و مولف کتاب رهایی بی نقص) می نویسد :
بزرگمردی که کلامش از خردی ناب و خالص سرچشمه می گیرد و ھمیشه سعی دارد از زھدان ھستی رازی تازه و با طراوت به دنیا آورد تا به ادراک آدمی تفکری درست و پویا ھدیه کند که این خاصیت بزرگان تاریخ است نکتهء بسیار مھم در سخنان این بزرگوار این است که کمترین و یا شاید ھیچ تناقضی در گفتار وی مشاھده نمی کنیم بی شک پشت پردهء این افکار پرسشگری ھای بسیاری نھفته است که به گفته خود او پرسشگری حس کودکانه ای است که تا پایان زندگی باید ھمراھش داشت .
آدمی تنھا زمانی دربند رویدادھای روزمره نخواھد شد که در اندیشه ایی فراتر از آنھا در حال پرواز باشد . "ارد بزرگ" ...
اندیشه پروازگر است جایی فرودش آوریم که زیبایی خانه دارد . "ارد بزرگ"
مسعود اسپنتمان (پژوهشگر و نویسنده کتاب میهن نامه ی ارد بزرگ) می نویسد :
درباره ی اُرُد بزرگ، گفته ھا بسیارند و ناگفته ھا، بسیارتر
اُرُد بزرگ از آن دسته اندیشمندان است که ریشه ھای بالندگی میھنی خویش را به درستی میشناسد. سپس دل شما را نشانه گرفته و درست به ھمانجا میزند. اُرُد شما را با آنچه از آن برآمده اید آشنا میسازد، روانتان را با خاک میھن می آمیزد و در برآیندی با آسمان آن، عشق به ایران را در ھستی تان روان میسازد.
اُرُد یگانه است؛ این گفته را باور دارم، به سادگی، چون اُرُد، دومی ندارد. او راھی را برگزیده که آمیخته با اسطوره ھا از زمان و زمین فراتر میرود؛ و در این بی زمانی و بی زمینی، تردستی ھایی میکند که شعبده نیست.
اُرُد دلاورانه، ریش سفیدان را به جایگاه برین برمیکشاند و بر دیوانسالاران واپسگرا نفرین میفرستد. او بیش از ھمه ی ما میداند که باختری بودن و خاوری بودن با بھتر بودن یکی نیست، که این را به تجربه و با کار دریافته است ... اُرُد بزرگ ھنوز ھست، با ما می ماند و خواھد ماند، شاید تا ھمیشه؛ پس چه لزومی دارد که زیر تیغ تشریح، اندیشه ای چنان تنومند چون اندیشه ھای اُرُد را واکاویم و از پی و رگ آن نمونه برداریم. شاید بھتر باشد تا با او روان شویم و از چشمه ی زلال اندیشه اش، نھال خویشتن خویش را آبیاری کنیم ..
حکیم ارد بزرگ از زبان دشمنان او :
ابراهیمی [دوشونجه] (از نویسندگان تجزیه طلب و فعالین پان ترک ایران مورد حمایت صهیونیزم جهانی) می گوید :
آگاه باشید که شوونیستهای فارس خدای جدیدی برای خود پیدا کرده اند. آنها که در پی تطهیر فردوسی با پاک کردن ۳۰۰۰۰ بیت از شاهنامه هستند می خواهند نظر جدیدی را به جای نظریات فردوسی بنشانند!
خداوندگار جدید این بیماران روانی این بار یک تورک است. کسی که [حکیم ارد بزرگ] اصالتا شیروانی است و در مشهد به دنیا آمده است.
علی احمد قندهاری (از رهبران تندروی پشتون ولایت قندهار افغانستان) می گوید :
احمدشاه [احمد شاه مسعود] يک جنايتکار و خائن بود و جماعت در پرده نشين "ارد بزرگ"[حکیم ایرانی] هم فکر مي کنند قوم افغان بر مي گردد به دونيم صدسال پيش و استاني از ايران مي گردند ... نقشه شوم عوض کردن نام افغانستان به خراسان از زمان مسعود جنگ سالار بيشتر رواج پيدا نموده ، نبايد مانند صنف اولي ها با اين فرزندان ناخلف افغانستان برخورد کنيم مقاله و تحرير هاي بسياري نوشته شده اما فکر مي کنم ريشه اين حرفها از فريبخوردگان افکار آدمهايي مانند ارد بزرگ باشند بايد سارنوالي و ستره محکمهً افغانستان جلو چنين حرکات ماجرا جويانه را بگيرند. محترمان باور كنيد اين آدم هاي مرفوع القلم که حرجي بر آنها هم نيست ، مي خواهند قوم ما را نابود کنند اين قلم ها به بيراهه ميروند افغانستان را مي خواهند با همه عقده شان از هم بپاشند.
دکتر جلال الدین بايانی (از دیپلمات های برجسته دولت های ببرک کارمل و نجیب الله در افغانستان مقیم سوئد ، پان تورک ازبک) می گوید :
ارد ، احمد شاه مسعود را ترغیب نموده بود تا افغانستان را دوباره به ایران ملحق نماید ... احمدشاه مسعود ... گفته بود : « من و ارد زاده یک سرزمین بزرگ هستیم .»
« بی شک ارد بزرگ، برجسته ترین کارشناس و طراح تجزيه افغانستان در حال حاضر در دستگاه ... ایران است که هم رديف و هم طبق با جنرال حميد گل پاکستانی بوده - تا کنون در دهها کتاب، وجيبه، دستور به اشکال گوناگون به طرح نظریات و افکار او مبنی بر الحاق خراسان افغانستان با خراسان اشغال شده ايران ، تجزيه قسمت های از افغانستان و الحاق آن با ايران و به افغانستان گسيل و ارسال گرديده است- از دوستانش می توان به احمد شاه مسعود، لطيف پدرام، بصیر کامجو، درويش دريا دلی ، رحمت الله بيژند پور، بشير بغلانی، نجم الدين کاويانی، فريد مزدک، امان الله استوار، فضل احمد طغيان، پيکارگر، اسد الله کشتمند، رسول رهين، احمد ولی مسعود، تورن اسماعيل، مخدوم رهين، مسعود خليلی، عنايت الله شهرانی، خواجه بشیر احمد صديقی، محبوب الله کوشانی، واحد فيضی، ناديه فضل، همزه واعظی، دستگير پنجشيری و جان محمد پنجشيری نام برد اشاره کرد. »
وليد طرزی (از ازبک های پان ترک افغانستان ، از اعضای تندروی حزب کمونیستی وطن افغانستان ) می گوید :
ـ تا حال در مورد اندیشه های شيطانی و افکار افراطی ناسيوناليسـتی (پان ايرانيزم) ارد بزرگ مطالعات ، تبصره و کاوش فراوانی صورت گرفته است ، او( ارد ) از بزرگترین متفکرين حال حاضر رژيم ... ایران و انديشه متعفن ( پان ايرانيزم ) بوده . صدها جمله از او برضد ساير تمدن های استوار ، اصلی ، کهن ، واقعی ،تاريخی کشور های کهن باســتانی در منطقه بخصوص افغانستان ، عراق ، ترکيه و آذربايجان در مطبوعات ... ايران به نشــــر رسيده اسـت ... در ضمير اين حکيم تقلبی و ساختگی ... ايران بنام ( ارد ) و آن هم ( بزرگ ) ديده نه ميشود، اين سرلشکر ويا جنرال ... ايران بر اساس خواسته های زندگی شخصی خود گام بر می دارد و در راه سرنوشت هر انسان اگاه يک مانع و يک سد است ، او بر ضد هرگونه فانوس و چراغی که رهنمايی انسانی باشد قرار دارد ( ارد )اندیشه را در سیاهی های دنیای خود ميبيند ( ارد ) دايمآ در زندگی دچار سستی و عطالت شد آنرا با افراطگرايی درمان نموده است، اگر با افکار پوسيده ، فاشيستی و ایده های تاريک( ارد) بنشیند به يقين از«معرفت انسانی » یک به یک نفرت ميکنيد , جنبه علمی و کاربردی ثابت شده ای را در زندگی او وجود ندارد .
اوجالان ساوالان (از تجزیه طلبان مورد حمایت دولت آذربایجان که زیر نفوذ مستشاران صهیونیستی اداره می شود) می گوید :
هیچ می دانید مدتهاست که فردوسی و «ارد بزرگ» محبوب دلهای ... حکومت فارس-شیعه شده است؟آیا می دانید که اینها مدتهاست«نص صریح شاهنامه فردوسی» را به مثابه کتاب مقدس ما «لاریب فیه» می دانند و از دویست سال پیش همراه با استادان اعظمشان همچون «سرجان ملکم پلید فراماسون انگلیسی »در محافل سری فراماسونی شان «شاهنامه خوانی» و «تفسیر شاهنامه» برای درست کردن تاریخ و شاخ و برگ دادن به هویت جعلی و استعماری فارسی-ایرانی برگزار کرده و می کنند؟
مهرزاد (از مخالفین نظریات حکیم ارد بزرگ و مدافع نظریه دهکده کوچک جهانی مارشال مک لوهان کانادایی که از افسران پیمان ناتو بود) می گوید :
حکومت ... هم که دیگر از دست حکومتهای عربی خسته شده است .... سعی دارد برای خودش متحدانی دیگر گردهم آورد که البته دراین مورد با آقای ارد بزرگ هم عقیده است.
آقای احمدشاه مسعود از دوستان نزدیک جمهوری اسلامی وآقای اردبزرگ است . سیاست غربزدایی و بدبینی نسبت به غرب ، وجه اشتراک دیگر آقای ارد بزرگ با جمهوری اسلامی است .
baran- تعداد پستها : 977
امتیاز : 183733
اعتبار : 78
تاريخ التسجيل : 2011-09-28
العمر : 30
آدرس پستي : Geneva
مواضيع مماثلة
» تارنگار رسانه کسری - اسطوره های ایران
» سایت naznet.ir : اس ام اس سخنان بزرگان / سری جدید
» فهرست سری جدید 12 فروردین 1391
» وبلاگ رسانه ای : تعریفی کوتاه از بیست مکتب فلسفی
» جملات زیبای ارد بزرگ در پنج کتاب جدید
» سایت naznet.ir : اس ام اس سخنان بزرگان / سری جدید
» فهرست سری جدید 12 فروردین 1391
» وبلاگ رسانه ای : تعریفی کوتاه از بیست مکتب فلسفی
» جملات زیبای ارد بزرگ در پنج کتاب جدید
دوستداران فلسفه اُرُدیسم Lovers of Orodism philosophy :: گستره جهانی بزرگترین فیلسوف جهان :: وبلاگ های ایرانیان سراسر جهان
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
السبت يوليو 24, 2021 2:59 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کانادا The philosophy of Orodism in Canada
السبت يوليو 24, 2021 2:58 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پرو The philosophy of Orodism in Peru
السبت يوليو 24, 2021 2:57 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نیکاراگوئه The philosophy of Orodism in Nicaragua
السبت يوليو 24, 2021 2:56 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آرژانتین The philosophy of Orodism in Argentina
السبت يوليو 24, 2021 2:55 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بوسنی و هرزگوین The philosophy of Orodism in Bosnia and Herzegovina
السبت يوليو 24, 2021 2:39 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور قرقیزستان The philosophy of Orodism in Kyrgyzstan
السبت يوليو 24, 2021 2:35 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ارمنستان The philosophy of Orodism in Armenia
السبت يوليو 24, 2021 2:33 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گویان The philosophy of Orodism in Guyana
السبت يوليو 24, 2021 2:32 am من طرف ریحانه