المواضيع الأخيرة
جستجو
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
ریحانه - 1134 | ||||
baran - 977 | ||||
نگین - 562 | ||||
لیلا - 421 | ||||
Parmida - 303 | ||||
نوشین آریا - 197 | ||||
aryan - 160 | ||||
روزبه شریفی - 106 | ||||
kami - 52 | ||||
سهیلا بخشی - 16 |
تارنگار : حکیم ارد بزرگ یا دکتر علی شریعتی ؟ چرا ؟
2 مشترك
دوستداران فلسفه اُرُدیسم Lovers of Orodism philosophy :: گستره جهانی بزرگترین فیلسوف جهان :: وبلاگ های ایرانیان سراسر جهان
صفحه 1 از 1
تارنگار : حکیم ارد بزرگ یا دکتر علی شریعتی ؟ چرا ؟
با نظر حکیم ارد بزرگ و یا دکتر علی شریعتی در مورد تاریخ ایران موافقید ؟
http://tradea.org/uploads/o/orodism/1648.jpg
http://www.iec-md.org/monasebatha/digar/images/ali_shariati_5.jpg
حکیم ارد بزرگ : عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .
دکتر علی شریعتی : خلاصه ، این بازگشت خویشتن تاریخی که می گوییم بازگشت به گذشته گرایی نیست . بازگشت به کهنگی، به سنگ گرایی، بازگشت به جُل الاغ نیست .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : شورانگیزترین عشق ، دلدادگی به میهن است .
دکتر علی شریعتی : اگر بازگشت به نژاد بشود ، راسیسم است ، فاشیسم است ، نازیسم است ، یک نوع شوینیسم احمقانه جاهلی است ، بازگشت به حصارهای تنگ نظرانه ی سنت پرستی است .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : اگر ارزش های میهنی کمرنگ شوند یکپارچگی کشورها به خطر می افتد .
دکتر علی شریعتی : به نژاد نمی خواهیم برگردیم ، به حصارهای بومی کلاسیک نمی خواهیم برگردیم و انسان را به پرستش خاک و خون نمی خواهیم برانیم .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : به آنهایی که می گویند "اُرد" عشق نمی شناسد بگویید او هم عاشق شد ! ... یک بار و برای همیشه ... عاشق میهن پاکش "ایران" ...
دکتر علی شریعتی : اگر به خویشتن نژادی برگردیم، به راسیسم و فاشیسم و جاهلیت قومی نژادی دچار شده ایم و این یک بازگشت ارتجاعی است.
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : کورش نماد فرمانروایان نیک اندیش است و نام او می ماند ، چرا که از راستی و کمک به آدمیان روی برنگرداند .
دکتر علی شریعتی : آن خویشتن هخامنشی و باستانی و قدیم ما ، خویشتنی است که در تاریخ ، مورخین ... آن خویشتن را می توانند کشف بکنند ، بخوانند و بفهمند . ولی ملت ما آن خویشتن را به عنوان خویشتن حس نمی کند و قهرمانان ، شخصیت ها ، نبوغ ها ، و افتخارات و اساطیر آن دوره در میان مردم ما حیات و حرکت و تپش ندارد .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : کجا دلبری زیباتر از "ایران" سراغ دارید ؟ معشوقی که هزاران هزار پیکر عاشق در زیر پایش ، تن به خاک کشیده اند .
دکتر علی شریعتی : ما یک خویشتن باستانی داریم ، مال هخامنشی ، دوره ی ساسانی ، دوره ی اشکانی ، و دوره ی پیش از آن ها . آیا به آن ها برگردیم ؟ ...آن خویشتن خویش کهن است ، خویش قدیمی است . خویشتنی است که در تاریخ ثبت شده است . خویشتنی است که فاصله ی طولانی قرن ها پیوند ما را با آن ها گسسته است .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : در کاخ های ویران شده نامداران سرزمینمان ایران می توان هزاران هزار چشمه جاری دید ...می توان فریادهای دادگستر آنها را شنید ... و تنهایی را از یاد برد .
دکتر علی شریعتی : بازگشت به خویشتن ... آن خویشتنی است که زنده است . آن خویشتن ، خویش باستانی که بر اساس استخوان های پوسیده مبتنی است ، نیست .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : رود مهر در این سرزمین جاریست ... آزادی و آزادگی خواست همیشگی ایرانیان بوده است .
دکتر علی شریعتی : بازگشت به خویشتن ... کلاسیسیسم مرده ی باستان شناسی نیست .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : ایران سپیده دم ، تاریخ است .
دکتر علی شریعتی : من نمی خواهم بگویم که هنر نزد ایرانیان است و بس .
کدامیک درست می گویند ؟
دکتر علی شریعتی و یا حکیم اُرُد بزرگ
؟
- تمام جملات دکتر علی شریعتی از کتاب بازگشت به خویشتن برداشت شده است اصل کتاب را در آدرس زیر ببینید :
http://nimeharf.com/books/BazgashtKhish.pdf
- تمام جملات حکیم ارد بزرگ از کتاب سرخ برداشت شده است اصل کتاب را در آدرس زیر ببینید :
http://7645.blogsky.com
نظرات شما :
نویسنده: فهیمه
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 22:37
به نظر من شما از دشمنان حکیم ارد بزرگ هستید
قرار دادن این جملات در کنار هم چه معنایی می ده ؟؟؟
حکیم از ایران تعریف می کنه و شریعتی به نازیسم و فاشسم فحش میده !!! این یعنی اینکه شما می خواهید فیلسوفی اخلاق گرا همانند حکیم ارد بزرگ را فاشیست ، نازیست و شونیست معرفی کنید .
کار شما چهره دیگر حمله ناجوانمردانه پان تورکهای ایران و پشتونهای متعصب افغانستان و همینطور کمونیست های سابق و دموکرات های حاضر این دوره زمانه ایران و افغانستان به حکیم ارد بزرگ است .
عشق به ایران به معنای نازیست و فاشیست بودن نیست . شما با این کارتان به حکیم ارد بزرگ توهین کردید و شخصیتی مثل شریعتی را که تاریخ کشورش از کورش گرفته تا آخر را جل الاغ معرفی نموده را ستایش می کنید .
*********************
نویسنده: هاشم سالاریان
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 22:44
تاریخ و وطن برای آدم نون آب نمیشه
دخترجان برو شوهر کن خودتو این قدر بازی نده
ما ایرانی ها زیاد خیالاتی هستیم
*********************
نویسنده: هاشم سالاریان
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 22:57
فهیمه خانم کورش و داریوش همه پادشاهانتون کیلویی چند ؟ تخت جمشیدتون کیلوی چند ؟ خیلی مونده تا حرفهای دکتر شریعتی رو شما جوجه ها بفهمید به حرفهای ارد بزرگتون هم گوش نکن اون هم مثل فردوسی حرف مفت زیاد زده
*********************
نویسنده: سارا
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 23:36
vali kash injori naboood
وب سایت
*********************
نویسنده: مهرداد
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 23:45
زنده باد ایران ایرانی وایران پرستی هر یک به نوبه خود درست میگن نمیشه یکیا نفی یکیا تایید کرد ولییییی زنده باد ایرانننننننن نظرات همه رو باید شنید
وب زیبایی دارید
وب سایت
*********************
نویسنده: محسن اقدمی
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 23:52
من میخواستم ابتدا هردوی این شخصیت ها رو خودتون مقایسه کنید
....
البته که با نظرات مرحوم شریعتی موافقم
ایرنیت را باید پرستش کرد نه تاریخ ایران را - ایران باید برای همه قومها باشه نه مختص یه قوم و یه زبان همه اقوام ایرانی به اندازه خودشون تو این کشور حق دارند
سخنان حکیم قابل قیاس با سخنان دکتر نیستند من نمی دونم کجای تاریخ ساسانی یا اشکانی بالیدن دارد که حکیم به آن میبالد -به حکیم باید گفت که وطن یعنی کرد یعنی ترک یعنی عرب یعنی فارس یعنی همه اقوام ایرانی وطن ماله همومنه
نه اینکه وطن یعنی فارس یعنی تهران اصفهان شیراز کرمان
نه اینکه وطن یعنی هخامنشی یعنی نمی دونم اشخاصی که قرنها پیش تو تاریخ وجود داشتند و تو تاریخ هم خواهند ماند - همه اینها از زمان رضا پالان شروع شد وگرنه قبل حکومت این پالانی ها تو ایران ایرانیت مهم بود نه نژاد و غیره
چطور خود ترکهای صفوی یا نادر افشار ترک به خاطر ایرانیت با ترکانی که با خود صفوی ها و نادر افشار و غیره به یه نژاد بودن جنگ میکردند
واسه چی واسه ایران واسه ایرانیت دوست من به نظر من بزرگترین ظلم و به ایرانی ها رضا پالانی کرد البته اونم آلت دست بیگانه گان بود
وب سایت
*********************
نویسنده: محسن اقدمی
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 0:11
البته هخامنشیان افتخار دارند چرا که یه امپراتوری بزرگ بودن دوست من منم به هخامنشیان افتخار میکنم زمانی افتخار میکنم که هخامنشی مال ایران باشه مال ایرانی ها باشه
نه اینکه یه عده فاشیست هخامنشیرو فقط مختص خودشون بدونن
دوست من به نظر من اونی که افتخار داره دکتر شریعتی هستش دکتر حسابی هستش -... - ابن سینا و چندین دانشمند ایرانی دیگر که به بشریت خدمت کردن اینا افتخار دارن
به نظر من اینا باید نماد ایران باشن نه هخامنشی ساسانی صفوی یا غیره که تو تاریخ میردند و رفتند
وب سایت
*********************
نویسنده: ماندانا آذری
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 0:19
آقای اقدمی
به نظر من اتفاقا دکتر علی شریعتی در حد و اندازه های حکیم ارد بزرگ نیست . دیگه اینکه شما از ایرانی دفاع کردید و بقیه را به حساب رضا شاه گذاشتید پس بگذارید چند مورد را هم من به شما بگویم به عنوان کسی که اندیشه های حکیم ارد بزرک را می شناسد با افکار دکتر علی شریعتی هم از نوجوانی درگیر است .
1- حکیم ارد بزرگ پدرش از ترک های شمال خراسان و مادرش از ترکهای ایل قشقایی شیراز است او یک میهن پرست به تمام معنی است در هیچ یک از جملات و یا نظریاتش شما جز ایران چیزی نمی شنوید . او نه ترک بودن را مطرح می کند و نه فارس بودن را ، نه بلوچ بودن و نه کرد بودن را ... او یک ایرانی است و همه را در یک ظرف می بیند .
2- نظریه "قاره کهن" حکیم ارد بزرگ هم به همگرایی کشورهایی تاکید دارد که قبلا با ایران نزدیکی فرهنگی و قومی داشته اند او می گوید قاره ایی شامل بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان ایجاد شود همانند قاره اروپا ، در این قاره ایران نقش مادر فرهنگی همانند یونان در اروپا را بازی می کند . قاره ایی از پامیر و چین تا قبرس
ارد بزرگ معتقد است چشم بادامی های آسیایی و اروپائیان متجاوز حوزه های تاریخی فرهنگ ایرانی را اشغال کرده اند .
3- شریعتی راه نجات را تکیه بر ارزشهای ملی نمی دانست از این رو سعی نمود ایرانیت تاریخی ما را بی ارزش و فراموش شده معرفی کند .
4- به نظر من هیچ اندیشمند و حکیمی در تاریخ معاصر همانند حکیم ارد بزرگ بر سر ارزش های ملی ایرانزمین پافشاری نکرده و از همین روی بارها و بارها در همین اینترنت به این خاطر مورد حمله قرار گرفته است .
5- من هم یک ترک تبریزی هستم اما قبل از تبریزی بودن و قبل از هر چیزی ایرانی هستم .
وب سایت
*********************
نویسنده: ابوالفضل سوپرمن
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 1:33
ایران رو بزار در کوزه آبش رو بخور
لعنت به این تاریخ در پیت
شریعتی خوب می دونست درد کجاست
ایران باستان یعنی دیکتاتوری یعنی کشتار یعنی حرامزادگی
ارد بزرگ هم بهتره بره سینه خاک پیش همون عوضی ها
دوست افغانیش احمدشاه مسعود که رفت اونم بره بمیره
*********************
نویسنده: حمیرا
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 2:39
جالبه ما عجب مردمی هستیم
حتی به کسی که به خودمون و تاریخمون اهانت می کنه رو مقدس می شماریم
به شاملو که کورش و فردوسی رو حرامزاده می دونست احترام می زاریم
به شریعتی که همه تاریخ باشکوه ایران رو جل خر می دونه احترام می زاریم
و به حکیم ارد بزرگ که همه جا از ایران و ایرانی خوب گفته اهانت می کنیم
این یعنی اینکه ما تا کسی نمیره براش پشیزی ارزش قائل نیستیم این ما هستیم ایرانیان 1390
*********************
نویسنده: خاتون
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 8:28
سلام
شاید حافظه ی تاریخی تان یاری ندهد.ولی خود که در نوجوانی و جوانی با کتابهای دکتر بزرگ شدم و به ما شور و حرکت می داد.بعدها دانستم هرچه شد در حرکت جوانها از شور او بوده.اما ناقص.شاید اگر زنده می ماند حتمن راه درست را به فرزندان این خاک نشان میداد.دکتر از حربه ی مذهب برای پیشرفت اهدافش استفاده کرد.جوانی بود و شور قلم او...
شاید باور نکنید در طول سالیان مطالعه ی بی وقفه کتابی از حکیم ارد بزرگ نخواندم.ولی حال خوشحالم که چنین مرد بزرگی با این دیدگاه والا هست.سر تعظیم فرود می آورم به خاطر عشقشان ودیدگاه بلندش...
بهره بردم ممنون.باعث شدید دنبال کتابش باشم.
وب سایت
*********************
نویسنده: مهران
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 12:56
با درود و سلام بر همه دوستان
از خواندن بعضی از نظرات بسیار متاثر شدم
از اینکه به ظاهر نظر فرهنگی و عقیدتی میدهیم ولی الفبای فرهنگ را که همان احترام به دیگران است را نمیدانیم
دوستان
نمیشود با یک جمله شخصی او را تائید یا رد کرد
هر شخصی نکات مثبت و منفی بسیاری دارد
نباید به کسی اهانت کرد
اگر دکتر علی شریعتی
اگر حکیم ارد بزرگ
اگر کورش کبیر
و ...............
نمیشناسیم . دلیل بر ضعف آنها نیست
اگر قرار باشد به قول دوستی : تاریخ را بزاریم در کوزه و آبش را بخوریم
همه ما هم فردا به تاریخ خواهیم پیوست
برویم و مرام ایرانی را بشناسیم
*********************
نویسنده: رژا
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 14:3
به نظر من هم شریعتی در زمانه ایی زندگی می کرد که می توانست از دین برای یک انقلاب استفاده کنه و این کار رو هم کرد اما واقعیتش اینکه اندیشه های اون الان نتیجه معکوسی رو نشون می ده اون زمان با نفی تاریخ ایران می شد همه رو متوجه خود کرد اما امروز دقیقا نقطه مقابل همین فکر جواب می ده
حکیم ارد بزرگ در همین جا ایستاده و معنا میده
یعنی تمجید از بزرگی ها و شکوه تاریخی ایران و احترام به اونها
ما هر کسی رو باید با توجه به شرایط زمان خودش مورد بررسی قرار دهیم
متشکرم
*********************
نویسنده: مهدی دلخون
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 15:27
با حرف رژا موافق نیستم
چون اولا حکیم ارد بزرگ مثل شریعتی کار سیاسی نمی کنه چون کلا ایشون بیشتر یک فیلسوف هستند کسی که مسیر زندگی درست رو نشون میده .
شریعتی تمام فکر و ذهنش نابودی حاکمیت پهلوی بود و برای این کار به دین به شکلی ابزاری نگاه می کرد در آخر همین کتاب بازگشت به خویشتن هم به وضوح میگه که مذهبی ها و غیر مذهبی ها بیایند دست در دست هم از این فرصت استفاده کنند فرصتی به نام دین مردم !
مذهب برایش یک وسیله بود تا به وسیله آن مقاصد براندازی را پیش ببرد .
حالا این شریعتی کجا و ارد بزرگ که دائما از راستی و نیکی و نجابت صحبت می کند کجا ...
خیلی از همین اپوزوسیون که به حکیم ارد بزرگ حمله می کنند برای همین است و حتی گاهی او را در همین سایت بالاترین او را ابزار دست حاکمان ایران معرفی می کنند .
در صورتی که اصلا حکیم اینطوری نیست او یک اندیشمند و فیلسوف است نه یک آنارشیست و طغیانگر ...
*********************
نویسنده: عميد
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 17:7
جمش كن با اين مقايسه هاي پوكيدت
اصلا هيچ ربطي با هم نداره
يعني چي ارد از سرزمين ايران صحبت ميكنه ولي دكتر شريعتي كه داريد ميگيد و اگه كتابشو مطالعه كرده باشي داره اديان رو مقايسه ميكنه....بي سوادا
با اين كاراتون شريعتي كبير رو نميتونيد تخريب كنيد
*********************
نویسنده: زهرا21
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 22:35
من بیشتر افکار دکتر شریعتی رو خیلی دوست دارم و بهش احترام میذارم ولی نه با همه ش چون من دیوانه وار عاشق کوروش کبیرم و به بهش افتخار میکنم...
از این حرفا بگذریم چون من زیاد اهل سیاست و فلسفه و اینجور چیزا نیستم
راستی خوشحالم به وبم اومدی و نظر گذاشتی خوشحال میشم بازم بیای عزیزم...
وب سایت
*********************
نویسنده: ندا آتشی
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 23:4
در مورد دکتر علی شریعتی اطلاعات خاصی ندارم تنها جملات کوتاهی ازش دیدم که تو وبلاگهای مختلف دیده میشه .
من برای تاریخمون خیلی ارزش قائل هستم مثل زهرا 21 به کورش کبیر علاقه فراوانی دارم
به دکتر شریعتی خرده نمی گیرم که چرا در مورد پیشینه تاریخی ما اینطور صحبت کرده شاید مجبور بوده اون زمانی که ایشون زندگی می کرده مردم شاید انگیزه های ملی مثل الان نداشتند . اما حقیقتا الان برای ما این حرفها سنگینه .
متاسفم برای کسانی که از شریعتی اینطور دفاع می کنند که حتی سخنان غیر قابل تحمل ایشون رو هم تایید می کنند اینگار وحی منزل شده .
وقتی ایشون از تاریخ ایران با تمام شکوهش به عنوان جل الاغی حرف می زنه دیگه جای دفاع نیست .
اما این همه دکتر شریعتی نیست او آدم بزرگی بوده و من جملات زیبا و پر مفهومی ازشون خوندم
*********************
نویسنده: محمد
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 10:14
دکترشریعتی هیچوقت دین را وسیله نمیدانست
ما به کدام تاریخ افتخار می کنیم تاریخی که فقط دراختیار گروهی ازثروتمندان بود.ما به جای اینکه به هخامنشیان وساسانیان افتخار کنیم بهتره به افرادی مثل بوعلی سیناورازی یاشاعرانی مثل مولانا وحافظ وسعدی که همه برای انسانیت زحمت کشیدن افتخار کنیم.من فکر می کنم دوستان از روی احساسات صحبت می کنن وگرنه در تاریخ باستانیمان افتخاری به جز حمله به کشورهایی که اغلب به خاطر کسب قدرت بیشتر برای خودشخص بود نمی بینیم/در اندیشه های کدامیک درد مردم دیده می شود.درداز همه نوع جهل و فقروظلم و...دراسلام ودینی که شریعتی میگه یادر ایران باستانی که اردبزرگ ازش میگه؟
*********************
نویسنده: مکث
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 13:17
هر دو درست میگن
بهتره با دقت بیشتری به جملات بیاندیشیم
هردو یک حرف می زنند ولی از زوایای متفاوت و مهمتر از آن شرایط زمانی خاص
مطمئن باشید اگر شریعتی در زمان حال بود بسیار محکمتر از حکیم ارد از گذشته دفاع میکرد چون قدرت حاکم به واسطه نابودی اون می خواد مشروعیت خودشو حفظ کنه ولی در زمان شریعتی حاکمان به پشتوانه فرهنگ و تاریخ گذشته استبداد خود را حفظ میکردند
یادمان باشد وظیفه ما کپی کردن و بازگشت به گذشته نیست، که این خود تحجر است
ما باید از تاریخ خود درس بگیریم و به آن افتخار کنیم
در زمان طاغوت حاکمان با اسلام و عاشوری مبارزه میکردند و وظیفه حفظ آن بود
حال با تاریخ ایرانی و باستانی و عید نوروز مبارزه می کنند و باز هم وظیفه ما حفظ آن است
*********************
نویسنده: دکتر رضا شریف زادگان
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 17:48
شما قصد تحریک افکار عمومی بر علیه حکیم ارد بزرگ را دارید . ساحت حکیم ارد بزرگ از برچسب هایی نظیر متحجر فاشیست بدور است . اینکه چهار جوان خام به دفاع از شریعتی، انسان والایی همچون حکیم ارد بزرگ را ، که جزو نوادر تاریخ ایران هستند را مورد شماتت و توهین قرار دهند جای تاسف بسیار دارد .
*********************
نویسنده: یه ایرانی
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 19:31
فقط حکیم ارد بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــزرگ
*********************
نویسنده: ایرانی
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 20:6
سلام به همگی که ملتتون نفروختید.تمام دنیا دارن به گذشته ایران حسادت میکنن.از تمام دنیا دارن واسه دیدن تخت جمشید میان.واقعا واسه بعضی ها متاسفم.من واسه تاریخم خیلی ارزش واقع میشم تا انجایی که واسه اسم خواهر زادم من با تمام خانوادم حرفم شد تا من اسم ایرانی دلخواه خودمو گذاشتم.همیشه هم میگم دیگه تاریخ کسی مثل حضرت ّکورشّ به خودش نمیبین
*********************
نویسنده: ماندانا آذری
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 23:29
آقا ابوالفضل سوپرمن که نوشتی :
((((( ایران رو بزار در کوزه آبش رو بخور
لعنت به این تاریخ در پیت
شریعتی خوب می دونست درد کجاست
ایران باستان یعنی دیکتاتوری یعنی کشتار یعنی حرامزادگی
ارد بزرگ هم بهتره بره سینه خاک پیش همون عوضی ها
دوست افغانیش احمدشاه مسعود که رفت اونم بره بمیره )))))
قبل از تو کمونیست ها و همین طور عربهای پاکستانی پشتون نما و پان تورکها هم بارها از کشتن حکیم ارد بزرگ نوشتن . حکیم "ارد بزرگ را شیطان بزرگ" هم معرفی کرده اند .
آدرس زیر را ببین :
http://www.google.com/search?q=%D8%A7%D8%B1%D8%AF+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D8%B1%D8%A7+%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fa:official&client=firefox-a
حالا شما یک ایرانی هستید ؟
خواستار کشتن کسی هستید که همه عمرش برای این کشور زحمت کشیده
این پاسخ از خود گذشتگی برای میهن است ؟
به جای آنکه سینه خاک را برای دشمنان ایران آرزو کنی آرزو داری فرزندان راستینش نابود بشن ؟!
چه میشه به شما گفت ؟
وب سایت
*********************
نویسنده: فرانک
یکشنبه 8 آبان1390 ساعت: 2:52
دراین دنیای وانفسا
گهی ویران گهی شیدا
گهی آواره ی دهری
گهی جا مانده در دنیا
رهم تاریک و گه خاموش
نه گرمی های یک آغوش
چه افسرده رهی رفتم
به قلبی خسته و مدهوش
نه نوری در ره تارم
نه شمعی در شب زارم
نه مهری تا که جان گیرد
درآن قلب ِ گرفتارم
دراین ره وه چه بیهوده
نه دلخوش یا که آسوده
رهی رفتم , بسی گُمره
به دل صد غصه آلوده
بناگه نور رخشانی
توگوئی در زمستانی
بدل گرمیِ بودن داد
به دل زآن درد و ویرانی
از او بس پرس وجو کردم
ز او دل زیرورو کردم
به عشقی با کلام او
به" شیدائی "چه خو کردم
کلامش آسمانی بود
چو اکسیر جوانی بود
به نامش " زندگانی " بود
و " نام او جهانی" بود
سخن از "مرد " دوران است
چو فکرش مایه ی جان است
میان هرکلام او
تو گوئی راز پنهان است
در این دنیا دراین برزن
ز نام "او" بگو با من
بخوان" اندیشه ی" او را
به عشق دل, ز جان و تن
بگو: " ارد بزرگ " ما
چه می گوید در این دنیا
"کلامِ او" چو آئین است
سخن در هر سخن گویا
سخن؛ حرفِ منو ما نیست
سخن ,از رنجِ فردا نیست
سخن," اندیشه ای ناب "است
چنین "اندیشه "هرجا نیست
کلامش روح جاویدان
وجودش مظهر ایمان
خدای فکر و اندیشه
به نام " اُرد" این ایران
کلامش روح هر شادی
به ویرانی چو" آبادی"
بخوان در هر کلام او
پیام سرخ "آزادی"
شعر ارد بزرگ از فرزانه شیدا / نروژ ، اسلو / 1388
*********************
برگرفته از :
http://ahmt.blogfa.com/
http://tradea.org/uploads/o/orodism/1648.jpg
http://www.iec-md.org/monasebatha/digar/images/ali_shariati_5.jpg
حکیم ارد بزرگ : عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست .
دکتر علی شریعتی : خلاصه ، این بازگشت خویشتن تاریخی که می گوییم بازگشت به گذشته گرایی نیست . بازگشت به کهنگی، به سنگ گرایی، بازگشت به جُل الاغ نیست .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : شورانگیزترین عشق ، دلدادگی به میهن است .
دکتر علی شریعتی : اگر بازگشت به نژاد بشود ، راسیسم است ، فاشیسم است ، نازیسم است ، یک نوع شوینیسم احمقانه جاهلی است ، بازگشت به حصارهای تنگ نظرانه ی سنت پرستی است .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : اگر ارزش های میهنی کمرنگ شوند یکپارچگی کشورها به خطر می افتد .
دکتر علی شریعتی : به نژاد نمی خواهیم برگردیم ، به حصارهای بومی کلاسیک نمی خواهیم برگردیم و انسان را به پرستش خاک و خون نمی خواهیم برانیم .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : به آنهایی که می گویند "اُرد" عشق نمی شناسد بگویید او هم عاشق شد ! ... یک بار و برای همیشه ... عاشق میهن پاکش "ایران" ...
دکتر علی شریعتی : اگر به خویشتن نژادی برگردیم، به راسیسم و فاشیسم و جاهلیت قومی نژادی دچار شده ایم و این یک بازگشت ارتجاعی است.
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : کورش نماد فرمانروایان نیک اندیش است و نام او می ماند ، چرا که از راستی و کمک به آدمیان روی برنگرداند .
دکتر علی شریعتی : آن خویشتن هخامنشی و باستانی و قدیم ما ، خویشتنی است که در تاریخ ، مورخین ... آن خویشتن را می توانند کشف بکنند ، بخوانند و بفهمند . ولی ملت ما آن خویشتن را به عنوان خویشتن حس نمی کند و قهرمانان ، شخصیت ها ، نبوغ ها ، و افتخارات و اساطیر آن دوره در میان مردم ما حیات و حرکت و تپش ندارد .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : کجا دلبری زیباتر از "ایران" سراغ دارید ؟ معشوقی که هزاران هزار پیکر عاشق در زیر پایش ، تن به خاک کشیده اند .
دکتر علی شریعتی : ما یک خویشتن باستانی داریم ، مال هخامنشی ، دوره ی ساسانی ، دوره ی اشکانی ، و دوره ی پیش از آن ها . آیا به آن ها برگردیم ؟ ...آن خویشتن خویش کهن است ، خویش قدیمی است . خویشتنی است که در تاریخ ثبت شده است . خویشتنی است که فاصله ی طولانی قرن ها پیوند ما را با آن ها گسسته است .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : در کاخ های ویران شده نامداران سرزمینمان ایران می توان هزاران هزار چشمه جاری دید ...می توان فریادهای دادگستر آنها را شنید ... و تنهایی را از یاد برد .
دکتر علی شریعتی : بازگشت به خویشتن ... آن خویشتنی است که زنده است . آن خویشتن ، خویش باستانی که بر اساس استخوان های پوسیده مبتنی است ، نیست .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : رود مهر در این سرزمین جاریست ... آزادی و آزادگی خواست همیشگی ایرانیان بوده است .
دکتر علی شریعتی : بازگشت به خویشتن ... کلاسیسیسم مرده ی باستان شناسی نیست .
«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»
حکیم ارد بزرگ : ایران سپیده دم ، تاریخ است .
دکتر علی شریعتی : من نمی خواهم بگویم که هنر نزد ایرانیان است و بس .
کدامیک درست می گویند ؟
دکتر علی شریعتی و یا حکیم اُرُد بزرگ
؟
- تمام جملات دکتر علی شریعتی از کتاب بازگشت به خویشتن برداشت شده است اصل کتاب را در آدرس زیر ببینید :
http://nimeharf.com/books/BazgashtKhish.pdf
- تمام جملات حکیم ارد بزرگ از کتاب سرخ برداشت شده است اصل کتاب را در آدرس زیر ببینید :
http://7645.blogsky.com
نظرات شما :
نویسنده: فهیمه
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 22:37
به نظر من شما از دشمنان حکیم ارد بزرگ هستید
قرار دادن این جملات در کنار هم چه معنایی می ده ؟؟؟
حکیم از ایران تعریف می کنه و شریعتی به نازیسم و فاشسم فحش میده !!! این یعنی اینکه شما می خواهید فیلسوفی اخلاق گرا همانند حکیم ارد بزرگ را فاشیست ، نازیست و شونیست معرفی کنید .
کار شما چهره دیگر حمله ناجوانمردانه پان تورکهای ایران و پشتونهای متعصب افغانستان و همینطور کمونیست های سابق و دموکرات های حاضر این دوره زمانه ایران و افغانستان به حکیم ارد بزرگ است .
عشق به ایران به معنای نازیست و فاشیست بودن نیست . شما با این کارتان به حکیم ارد بزرگ توهین کردید و شخصیتی مثل شریعتی را که تاریخ کشورش از کورش گرفته تا آخر را جل الاغ معرفی نموده را ستایش می کنید .
*********************
نویسنده: هاشم سالاریان
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 22:44
تاریخ و وطن برای آدم نون آب نمیشه
دخترجان برو شوهر کن خودتو این قدر بازی نده
ما ایرانی ها زیاد خیالاتی هستیم
*********************
نویسنده: هاشم سالاریان
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 22:57
فهیمه خانم کورش و داریوش همه پادشاهانتون کیلویی چند ؟ تخت جمشیدتون کیلوی چند ؟ خیلی مونده تا حرفهای دکتر شریعتی رو شما جوجه ها بفهمید به حرفهای ارد بزرگتون هم گوش نکن اون هم مثل فردوسی حرف مفت زیاد زده
*********************
نویسنده: سارا
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 23:36
vali kash injori naboood
وب سایت
*********************
نویسنده: مهرداد
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 23:45
زنده باد ایران ایرانی وایران پرستی هر یک به نوبه خود درست میگن نمیشه یکیا نفی یکیا تایید کرد ولییییی زنده باد ایرانننننننن نظرات همه رو باید شنید
وب زیبایی دارید
وب سایت
*********************
نویسنده: محسن اقدمی
پنجشنبه 5 آبان1390 ساعت: 23:52
من میخواستم ابتدا هردوی این شخصیت ها رو خودتون مقایسه کنید
....
البته که با نظرات مرحوم شریعتی موافقم
ایرنیت را باید پرستش کرد نه تاریخ ایران را - ایران باید برای همه قومها باشه نه مختص یه قوم و یه زبان همه اقوام ایرانی به اندازه خودشون تو این کشور حق دارند
سخنان حکیم قابل قیاس با سخنان دکتر نیستند من نمی دونم کجای تاریخ ساسانی یا اشکانی بالیدن دارد که حکیم به آن میبالد -به حکیم باید گفت که وطن یعنی کرد یعنی ترک یعنی عرب یعنی فارس یعنی همه اقوام ایرانی وطن ماله همومنه
نه اینکه وطن یعنی فارس یعنی تهران اصفهان شیراز کرمان
نه اینکه وطن یعنی هخامنشی یعنی نمی دونم اشخاصی که قرنها پیش تو تاریخ وجود داشتند و تو تاریخ هم خواهند ماند - همه اینها از زمان رضا پالان شروع شد وگرنه قبل حکومت این پالانی ها تو ایران ایرانیت مهم بود نه نژاد و غیره
چطور خود ترکهای صفوی یا نادر افشار ترک به خاطر ایرانیت با ترکانی که با خود صفوی ها و نادر افشار و غیره به یه نژاد بودن جنگ میکردند
واسه چی واسه ایران واسه ایرانیت دوست من به نظر من بزرگترین ظلم و به ایرانی ها رضا پالانی کرد البته اونم آلت دست بیگانه گان بود
وب سایت
*********************
نویسنده: محسن اقدمی
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 0:11
البته هخامنشیان افتخار دارند چرا که یه امپراتوری بزرگ بودن دوست من منم به هخامنشیان افتخار میکنم زمانی افتخار میکنم که هخامنشی مال ایران باشه مال ایرانی ها باشه
نه اینکه یه عده فاشیست هخامنشیرو فقط مختص خودشون بدونن
دوست من به نظر من اونی که افتخار داره دکتر شریعتی هستش دکتر حسابی هستش -... - ابن سینا و چندین دانشمند ایرانی دیگر که به بشریت خدمت کردن اینا افتخار دارن
به نظر من اینا باید نماد ایران باشن نه هخامنشی ساسانی صفوی یا غیره که تو تاریخ میردند و رفتند
وب سایت
*********************
نویسنده: ماندانا آذری
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 0:19
آقای اقدمی
به نظر من اتفاقا دکتر علی شریعتی در حد و اندازه های حکیم ارد بزرگ نیست . دیگه اینکه شما از ایرانی دفاع کردید و بقیه را به حساب رضا شاه گذاشتید پس بگذارید چند مورد را هم من به شما بگویم به عنوان کسی که اندیشه های حکیم ارد بزرک را می شناسد با افکار دکتر علی شریعتی هم از نوجوانی درگیر است .
1- حکیم ارد بزرگ پدرش از ترک های شمال خراسان و مادرش از ترکهای ایل قشقایی شیراز است او یک میهن پرست به تمام معنی است در هیچ یک از جملات و یا نظریاتش شما جز ایران چیزی نمی شنوید . او نه ترک بودن را مطرح می کند و نه فارس بودن را ، نه بلوچ بودن و نه کرد بودن را ... او یک ایرانی است و همه را در یک ظرف می بیند .
2- نظریه "قاره کهن" حکیم ارد بزرگ هم به همگرایی کشورهایی تاکید دارد که قبلا با ایران نزدیکی فرهنگی و قومی داشته اند او می گوید قاره ایی شامل بیست کشور حوزه تمدنی ایران باستان ایجاد شود همانند قاره اروپا ، در این قاره ایران نقش مادر فرهنگی همانند یونان در اروپا را بازی می کند . قاره ایی از پامیر و چین تا قبرس
ارد بزرگ معتقد است چشم بادامی های آسیایی و اروپائیان متجاوز حوزه های تاریخی فرهنگ ایرانی را اشغال کرده اند .
3- شریعتی راه نجات را تکیه بر ارزشهای ملی نمی دانست از این رو سعی نمود ایرانیت تاریخی ما را بی ارزش و فراموش شده معرفی کند .
4- به نظر من هیچ اندیشمند و حکیمی در تاریخ معاصر همانند حکیم ارد بزرگ بر سر ارزش های ملی ایرانزمین پافشاری نکرده و از همین روی بارها و بارها در همین اینترنت به این خاطر مورد حمله قرار گرفته است .
5- من هم یک ترک تبریزی هستم اما قبل از تبریزی بودن و قبل از هر چیزی ایرانی هستم .
وب سایت
*********************
نویسنده: ابوالفضل سوپرمن
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 1:33
ایران رو بزار در کوزه آبش رو بخور
لعنت به این تاریخ در پیت
شریعتی خوب می دونست درد کجاست
ایران باستان یعنی دیکتاتوری یعنی کشتار یعنی حرامزادگی
ارد بزرگ هم بهتره بره سینه خاک پیش همون عوضی ها
دوست افغانیش احمدشاه مسعود که رفت اونم بره بمیره
*********************
نویسنده: حمیرا
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 2:39
جالبه ما عجب مردمی هستیم
حتی به کسی که به خودمون و تاریخمون اهانت می کنه رو مقدس می شماریم
به شاملو که کورش و فردوسی رو حرامزاده می دونست احترام می زاریم
به شریعتی که همه تاریخ باشکوه ایران رو جل خر می دونه احترام می زاریم
و به حکیم ارد بزرگ که همه جا از ایران و ایرانی خوب گفته اهانت می کنیم
این یعنی اینکه ما تا کسی نمیره براش پشیزی ارزش قائل نیستیم این ما هستیم ایرانیان 1390
*********************
نویسنده: خاتون
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 8:28
سلام
شاید حافظه ی تاریخی تان یاری ندهد.ولی خود که در نوجوانی و جوانی با کتابهای دکتر بزرگ شدم و به ما شور و حرکت می داد.بعدها دانستم هرچه شد در حرکت جوانها از شور او بوده.اما ناقص.شاید اگر زنده می ماند حتمن راه درست را به فرزندان این خاک نشان میداد.دکتر از حربه ی مذهب برای پیشرفت اهدافش استفاده کرد.جوانی بود و شور قلم او...
شاید باور نکنید در طول سالیان مطالعه ی بی وقفه کتابی از حکیم ارد بزرگ نخواندم.ولی حال خوشحالم که چنین مرد بزرگی با این دیدگاه والا هست.سر تعظیم فرود می آورم به خاطر عشقشان ودیدگاه بلندش...
بهره بردم ممنون.باعث شدید دنبال کتابش باشم.
وب سایت
*********************
نویسنده: مهران
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 12:56
با درود و سلام بر همه دوستان
از خواندن بعضی از نظرات بسیار متاثر شدم
از اینکه به ظاهر نظر فرهنگی و عقیدتی میدهیم ولی الفبای فرهنگ را که همان احترام به دیگران است را نمیدانیم
دوستان
نمیشود با یک جمله شخصی او را تائید یا رد کرد
هر شخصی نکات مثبت و منفی بسیاری دارد
نباید به کسی اهانت کرد
اگر دکتر علی شریعتی
اگر حکیم ارد بزرگ
اگر کورش کبیر
و ...............
نمیشناسیم . دلیل بر ضعف آنها نیست
اگر قرار باشد به قول دوستی : تاریخ را بزاریم در کوزه و آبش را بخوریم
همه ما هم فردا به تاریخ خواهیم پیوست
برویم و مرام ایرانی را بشناسیم
*********************
نویسنده: رژا
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 14:3
به نظر من هم شریعتی در زمانه ایی زندگی می کرد که می توانست از دین برای یک انقلاب استفاده کنه و این کار رو هم کرد اما واقعیتش اینکه اندیشه های اون الان نتیجه معکوسی رو نشون می ده اون زمان با نفی تاریخ ایران می شد همه رو متوجه خود کرد اما امروز دقیقا نقطه مقابل همین فکر جواب می ده
حکیم ارد بزرگ در همین جا ایستاده و معنا میده
یعنی تمجید از بزرگی ها و شکوه تاریخی ایران و احترام به اونها
ما هر کسی رو باید با توجه به شرایط زمان خودش مورد بررسی قرار دهیم
متشکرم
*********************
نویسنده: مهدی دلخون
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 15:27
با حرف رژا موافق نیستم
چون اولا حکیم ارد بزرگ مثل شریعتی کار سیاسی نمی کنه چون کلا ایشون بیشتر یک فیلسوف هستند کسی که مسیر زندگی درست رو نشون میده .
شریعتی تمام فکر و ذهنش نابودی حاکمیت پهلوی بود و برای این کار به دین به شکلی ابزاری نگاه می کرد در آخر همین کتاب بازگشت به خویشتن هم به وضوح میگه که مذهبی ها و غیر مذهبی ها بیایند دست در دست هم از این فرصت استفاده کنند فرصتی به نام دین مردم !
مذهب برایش یک وسیله بود تا به وسیله آن مقاصد براندازی را پیش ببرد .
حالا این شریعتی کجا و ارد بزرگ که دائما از راستی و نیکی و نجابت صحبت می کند کجا ...
خیلی از همین اپوزوسیون که به حکیم ارد بزرگ حمله می کنند برای همین است و حتی گاهی او را در همین سایت بالاترین او را ابزار دست حاکمان ایران معرفی می کنند .
در صورتی که اصلا حکیم اینطوری نیست او یک اندیشمند و فیلسوف است نه یک آنارشیست و طغیانگر ...
*********************
نویسنده: عميد
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 17:7
جمش كن با اين مقايسه هاي پوكيدت
اصلا هيچ ربطي با هم نداره
يعني چي ارد از سرزمين ايران صحبت ميكنه ولي دكتر شريعتي كه داريد ميگيد و اگه كتابشو مطالعه كرده باشي داره اديان رو مقايسه ميكنه....بي سوادا
با اين كاراتون شريعتي كبير رو نميتونيد تخريب كنيد
*********************
نویسنده: زهرا21
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 22:35
من بیشتر افکار دکتر شریعتی رو خیلی دوست دارم و بهش احترام میذارم ولی نه با همه ش چون من دیوانه وار عاشق کوروش کبیرم و به بهش افتخار میکنم...
از این حرفا بگذریم چون من زیاد اهل سیاست و فلسفه و اینجور چیزا نیستم
راستی خوشحالم به وبم اومدی و نظر گذاشتی خوشحال میشم بازم بیای عزیزم...
وب سایت
*********************
نویسنده: ندا آتشی
جمعه 6 آبان1390 ساعت: 23:4
در مورد دکتر علی شریعتی اطلاعات خاصی ندارم تنها جملات کوتاهی ازش دیدم که تو وبلاگهای مختلف دیده میشه .
من برای تاریخمون خیلی ارزش قائل هستم مثل زهرا 21 به کورش کبیر علاقه فراوانی دارم
به دکتر شریعتی خرده نمی گیرم که چرا در مورد پیشینه تاریخی ما اینطور صحبت کرده شاید مجبور بوده اون زمانی که ایشون زندگی می کرده مردم شاید انگیزه های ملی مثل الان نداشتند . اما حقیقتا الان برای ما این حرفها سنگینه .
متاسفم برای کسانی که از شریعتی اینطور دفاع می کنند که حتی سخنان غیر قابل تحمل ایشون رو هم تایید می کنند اینگار وحی منزل شده .
وقتی ایشون از تاریخ ایران با تمام شکوهش به عنوان جل الاغی حرف می زنه دیگه جای دفاع نیست .
اما این همه دکتر شریعتی نیست او آدم بزرگی بوده و من جملات زیبا و پر مفهومی ازشون خوندم
*********************
نویسنده: محمد
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 10:14
دکترشریعتی هیچوقت دین را وسیله نمیدانست
ما به کدام تاریخ افتخار می کنیم تاریخی که فقط دراختیار گروهی ازثروتمندان بود.ما به جای اینکه به هخامنشیان وساسانیان افتخار کنیم بهتره به افرادی مثل بوعلی سیناورازی یاشاعرانی مثل مولانا وحافظ وسعدی که همه برای انسانیت زحمت کشیدن افتخار کنیم.من فکر می کنم دوستان از روی احساسات صحبت می کنن وگرنه در تاریخ باستانیمان افتخاری به جز حمله به کشورهایی که اغلب به خاطر کسب قدرت بیشتر برای خودشخص بود نمی بینیم/در اندیشه های کدامیک درد مردم دیده می شود.درداز همه نوع جهل و فقروظلم و...دراسلام ودینی که شریعتی میگه یادر ایران باستانی که اردبزرگ ازش میگه؟
*********************
نویسنده: مکث
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 13:17
هر دو درست میگن
بهتره با دقت بیشتری به جملات بیاندیشیم
هردو یک حرف می زنند ولی از زوایای متفاوت و مهمتر از آن شرایط زمانی خاص
مطمئن باشید اگر شریعتی در زمان حال بود بسیار محکمتر از حکیم ارد از گذشته دفاع میکرد چون قدرت حاکم به واسطه نابودی اون می خواد مشروعیت خودشو حفظ کنه ولی در زمان شریعتی حاکمان به پشتوانه فرهنگ و تاریخ گذشته استبداد خود را حفظ میکردند
یادمان باشد وظیفه ما کپی کردن و بازگشت به گذشته نیست، که این خود تحجر است
ما باید از تاریخ خود درس بگیریم و به آن افتخار کنیم
در زمان طاغوت حاکمان با اسلام و عاشوری مبارزه میکردند و وظیفه حفظ آن بود
حال با تاریخ ایرانی و باستانی و عید نوروز مبارزه می کنند و باز هم وظیفه ما حفظ آن است
*********************
نویسنده: دکتر رضا شریف زادگان
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 17:48
شما قصد تحریک افکار عمومی بر علیه حکیم ارد بزرگ را دارید . ساحت حکیم ارد بزرگ از برچسب هایی نظیر متحجر فاشیست بدور است . اینکه چهار جوان خام به دفاع از شریعتی، انسان والایی همچون حکیم ارد بزرگ را ، که جزو نوادر تاریخ ایران هستند را مورد شماتت و توهین قرار دهند جای تاسف بسیار دارد .
*********************
نویسنده: یه ایرانی
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 19:31
فقط حکیم ارد بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــزرگ
*********************
نویسنده: ایرانی
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 20:6
سلام به همگی که ملتتون نفروختید.تمام دنیا دارن به گذشته ایران حسادت میکنن.از تمام دنیا دارن واسه دیدن تخت جمشید میان.واقعا واسه بعضی ها متاسفم.من واسه تاریخم خیلی ارزش واقع میشم تا انجایی که واسه اسم خواهر زادم من با تمام خانوادم حرفم شد تا من اسم ایرانی دلخواه خودمو گذاشتم.همیشه هم میگم دیگه تاریخ کسی مثل حضرت ّکورشّ به خودش نمیبین
*********************
نویسنده: ماندانا آذری
شنبه 7 آبان1390 ساعت: 23:29
آقا ابوالفضل سوپرمن که نوشتی :
((((( ایران رو بزار در کوزه آبش رو بخور
لعنت به این تاریخ در پیت
شریعتی خوب می دونست درد کجاست
ایران باستان یعنی دیکتاتوری یعنی کشتار یعنی حرامزادگی
ارد بزرگ هم بهتره بره سینه خاک پیش همون عوضی ها
دوست افغانیش احمدشاه مسعود که رفت اونم بره بمیره )))))
قبل از تو کمونیست ها و همین طور عربهای پاکستانی پشتون نما و پان تورکها هم بارها از کشتن حکیم ارد بزرگ نوشتن . حکیم "ارد بزرگ را شیطان بزرگ" هم معرفی کرده اند .
آدرس زیر را ببین :
http://www.google.com/search?q=%D8%A7%D8%B1%D8%AF+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF+%D8%B1%D8%A7+%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fa:official&client=firefox-a
حالا شما یک ایرانی هستید ؟
خواستار کشتن کسی هستید که همه عمرش برای این کشور زحمت کشیده
این پاسخ از خود گذشتگی برای میهن است ؟
به جای آنکه سینه خاک را برای دشمنان ایران آرزو کنی آرزو داری فرزندان راستینش نابود بشن ؟!
چه میشه به شما گفت ؟
وب سایت
*********************
نویسنده: فرانک
یکشنبه 8 آبان1390 ساعت: 2:52
دراین دنیای وانفسا
گهی ویران گهی شیدا
گهی آواره ی دهری
گهی جا مانده در دنیا
رهم تاریک و گه خاموش
نه گرمی های یک آغوش
چه افسرده رهی رفتم
به قلبی خسته و مدهوش
نه نوری در ره تارم
نه شمعی در شب زارم
نه مهری تا که جان گیرد
درآن قلب ِ گرفتارم
دراین ره وه چه بیهوده
نه دلخوش یا که آسوده
رهی رفتم , بسی گُمره
به دل صد غصه آلوده
بناگه نور رخشانی
توگوئی در زمستانی
بدل گرمیِ بودن داد
به دل زآن درد و ویرانی
از او بس پرس وجو کردم
ز او دل زیرورو کردم
به عشقی با کلام او
به" شیدائی "چه خو کردم
کلامش آسمانی بود
چو اکسیر جوانی بود
به نامش " زندگانی " بود
و " نام او جهانی" بود
سخن از "مرد " دوران است
چو فکرش مایه ی جان است
میان هرکلام او
تو گوئی راز پنهان است
در این دنیا دراین برزن
ز نام "او" بگو با من
بخوان" اندیشه ی" او را
به عشق دل, ز جان و تن
بگو: " ارد بزرگ " ما
چه می گوید در این دنیا
"کلامِ او" چو آئین است
سخن در هر سخن گویا
سخن؛ حرفِ منو ما نیست
سخن ,از رنجِ فردا نیست
سخن," اندیشه ای ناب "است
چنین "اندیشه "هرجا نیست
کلامش روح جاویدان
وجودش مظهر ایمان
خدای فکر و اندیشه
به نام " اُرد" این ایران
کلامش روح هر شادی
به ویرانی چو" آبادی"
بخوان در هر کلام او
پیام سرخ "آزادی"
شعر ارد بزرگ از فرزانه شیدا / نروژ ، اسلو / 1388
*********************
برگرفته از :
http://ahmt.blogfa.com/
aryan- تعداد پستها : 160
امتیاز : 191763
اعتبار : 0
تاريخ التسجيل : 2011-10-19
العمر : 45
آدرس پستي : مهاباد
رد: تارنگار : حکیم ارد بزرگ یا دکتر علی شریعتی ؟ چرا ؟
دوستان و دشمنان حکیم ارد بزرگ
حکیم ارد بزرگ از زبان دیگران :
احمد شاه مسعود می گوید :
من و ارد [حکیم ارد بزرگ ایرانی] زاده یک سرزمین بزرگ هستیم .
بی نظیر بوتو می گوید :
ما با کشورهای منطقه و بخصوص ایران ، اساطیر ، فرهنگ و تاریخی مشترک داریم من هم همانند بزرگانی نظیر "اقبال لاهوری" و "ارد بزرگ" تمایل دارم کشورهای ما بر اساس فرهنگ و ریشه های مشترک هر روز بیشتر از پیش به هم نزدیک شوند .
دکتر شبرنگ عطایی (پژوهشگر و محقق افغانستان) می گوید :
ارد بزرگ اسطوره عصر درعرصه وحدت دوباره فرهنگ والای پارسی درمنطقه است . پارسی زبانان امروز بیشتر از هر وقت بوجود شخصیت هایی چون ارد در ایران و شکوه شهید گشته احمد شاه مسعود در افغانستان که دوست و همفکر ارد بزرگ بود ضرورت دارند .دولت ها و مردم فرهنگ دوست ارین باید نظریه های این دو شخصیت تاربخ عصر حاضر را در عمل پیاده کنند.
فرزانه شیدا (ادیب و سراینده ایرانی مقیم کشور نروژ و نویسنده کتاب یازده جلدی بُعد سوم آرمان نامه حکیم ارد بزرگ ) می گوید :
چیزی که انسان نیازمند آن در طول راه سفر عمر خویش است و در درون « خویش» خود همواره در این باور زندگی میکند که امید و آرزو را می توان رنگی از حقیقت داد و بر اساس خواسته های زندگی خود گام برمی دارد و در راه سرنوشت انسان می بایست فانوس وچراغی از سخنان *ارد بزرگ ,این عالم بزرگ اندیشه را در سیاهی های دنیای ناشناخته ای که به شناخت آن نیازمندیم به همراه داشته باشد وحتی کلمه به کلمه ی آنرا به خاطر و دل بسپارد و هر کجا در جائی و منطقه ای از زندگی دچار سستی و نا امیدی شد به مرور دوباره ی افکار و ایده های حکیم ارد بزرگ بنشیند چرا که تمامی این جملات طلائی و این پندهای زّرین به «معرفت انسانی »در میدان خرد یک به یک , جنبه علمی و کاربردی ثابت شده ای را در علوم پایه زندگی داراست و بر این اساس می توان «*حکیم ارد بزرگ را اسطوره راه و اندیشه » نامید.
شکوهه عمرانی (فعال اجتماعی کشور سوییس ، شاعر و مترجم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به زبان فرانسوی) می گوید :
اندیشه ها و افکار ارد بزرگ بسیار متعالی است و امیدوارم روزی خواسته های وی در مورد همگرایی ، اتحاد و حقوق تاریخی به مرحله ی اجرا در آید و آنروز روز سربلندی و غرور هر فرد ایرانی و وطن دوست خواهد بود و بازگشت ایران به عظمت و شکوه دیرین و بازیابی جایگاه واقعی خویش در دنیا . بسیار خوشوقتم که موفق به ترجمه ی بخشی از سخنان ارد بزرگ گردیدم .
الیان ایژن هیر (رئیس انجمن هنری ارت کلوب و رئیس انجمن دفاع از منافع منطقه ی شامپل در ژنو) می گوید :
در بین سخنان ارد بزرگ ، هنگامیکه از صلح و هارمونی برای همگان صحبت می کند بیشتر بر دلم نشسته است .
نیما اسماعیل پور (شاعر ، پژوهشگر و مولف کتاب رهایی بی نقص) می نویسد :
بزرگمردی که کلامش از خردی ناب و خالص سرچشمه می گیرد و ھمیشه سعی دارد از زھدان ھستی رازی تازه و با طراوت به دنیا آورد تا به ادراک آدمی تفکری درست و پویا ھدیه کند که این خاصیت بزرگان تاریخ است نکتهء بسیار مھم در سخنان این بزرگوار این است که کمترین و یا شاید ھیچ تناقضی در گفتار وی مشاھده نمی کنیم بی شک پشت پردهء این افکار پرسشگری ھای بسیاری نھفته است که به گفته خود او پرسشگری حس کودکانه ای است که تا پایان زندگی باید ھمراھش داشت .
آدمی تنھا زمانی دربند رویدادھای روزمره نخواھد شد که در اندیشه ایی فراتر از آنھا در حال پرواز باشد . "ارد بزرگ" ...
اندیشه پروازگر است جایی فرودش آوریم که زیبایی خانه دارد . "ارد بزرگ"
مسعود اسپنتمان (پژوهشگر و نویسنده کتاب میهن نامه ی ارد بزرگ) می نویسد :
درباره ی اُرُد بزرگ، گفته ھا بسیارند و ناگفته ھا، بسیارتر
اُرُد بزرگ از آن دسته اندیشمندان است که ریشه ھای بالندگی میھنی خویش را به درستی میشناسد. سپس دل شما را نشانه گرفته و درست به ھمانجا میزند. اُرُد شما را با آنچه از آن برآمده اید آشنا میسازد، روانتان را با خاک میھن می آمیزد و در برآیندی با آسمان آن، عشق به ایران را در ھستی تان روان میسازد.
اُرُد یگانه است؛ این گفته را باور دارم، به سادگی، چون اُرُد، دومی ندارد. او راھی را برگزیده که آمیخته با اسطوره ھا از زمان و زمین فراتر میرود؛ و در این بی زمانی و بی زمینی، تردستی ھایی میکند که شعبده نیست.
اُرُد دلاورانه، ریش سفیدان را به جایگاه برین برمیکشاند و بر دیوانسالاران واپسگرا نفرین میفرستد. او بیش از ھمه ی ما میداند که باختری بودن و خاوری بودن با بھتر بودن یکی نیست، که این را به تجربه و با کار دریافته است ... اُرُد بزرگ ھنوز ھست، با ما می ماند و خواھد ماند، شاید تا ھمیشه؛ پس چه لزومی دارد که زیر تیغ تشریح، اندیشه ای چنان تنومند چون اندیشه ھای اُرُد را واکاویم و از پی و رگ آن نمونه برداریم. شاید بھتر باشد تا با او روان شویم و از چشمه ی زلال اندیشه اش، نھال خویشتن خویش را آبیاری کنیم ..
حکیم ارد بزرگ از زبان دشمنان او :
ابراهیمی [دوشونجه] (از نویسندگان تجزیه طلب و فعالین پان ترک ایران مورد حمایت صهیونیزم جهانی) می گوید :
آگاه باشید که شوونیستهای فارس خدای جدیدی برای خود پیدا کرده اند. آنها که در پی تطهیر فردوسی با پاک کردن ۳۰۰۰۰ بیت از شاهنامه هستند می خواهند نظر جدیدی را به جای نظریات فردوسی بنشانند!
خداوندگار جدید این بیماران روانی این بار یک تورک است. کسی که [حکیم ارد بزرگ] اصالتا شیروانی است و در مشهد به دنیا آمده است.
علی احمد قندهاری (از رهبران تندروی پشتون ولایت قندهار افغانستان) می گوید :
احمدشاه [احمد شاه مسعود] يک جنايتکار و خائن بود و جماعت در پرده نشين "ارد بزرگ"[حکیم ایرانی] هم فکر مي کنند قوم افغان بر مي گردد به دونيم صدسال پيش و استاني از ايران مي گردند ... نقشه شوم عوض کردن نام افغانستان به خراسان از زمان مسعود جنگ سالار بيشتر رواج پيدا نموده ، نبايد مانند صنف اولي ها با اين فرزندان ناخلف افغانستان برخورد کنيم مقاله و تحرير هاي بسياري نوشته شده اما فکر مي کنم ريشه اين حرفها از فريبخوردگان افکار آدمهايي مانند ارد بزرگ باشند بايد سارنوالي و ستره محکمهً افغانستان جلو چنين حرکات ماجرا جويانه را بگيرند. محترمان باور كنيد اين آدم هاي مرفوع القلم که حرجي بر آنها هم نيست ، مي خواهند قوم ما را نابود کنند اين قلم ها به بيراهه ميروند افغانستان را مي خواهند با همه عقده شان از هم بپاشند.
دکتر جلال الدین بايانی (از دیپلمات های برجسته دولت های ببرک کارمل و نجیب الله در افغانستان مقیم سوئد ، پان تورک ازبک) می گوید :
ارد ، احمد شاه مسعود را ترغیب نموده بود تا افغانستان را دوباره به ایران ملحق نماید ... احمدشاه مسعود ... گفته بود : « من و ارد زاده یک سرزمین بزرگ هستیم .»
« بی شک ارد بزرگ، برجسته ترین کارشناس و طراح تجزيه افغانستان در حال حاضر در دستگاه ... ایران است که هم رديف و هم طبق با جنرال حميد گل پاکستانی بوده - تا کنون در دهها کتاب، وجيبه، دستور به اشکال گوناگون به طرح نظریات و افکار او مبنی بر الحاق خراسان افغانستان با خراسان اشغال شده ايران ، تجزيه قسمت های از افغانستان و الحاق آن با ايران و به افغانستان گسيل و ارسال گرديده است- از دوستانش می توان به احمد شاه مسعود، لطيف پدرام، بصیر کامجو، درويش دريا دلی ، رحمت الله بيژند پور، بشير بغلانی، نجم الدين کاويانی، فريد مزدک، امان الله استوار، فضل احمد طغيان، پيکارگر، اسد الله کشتمند، رسول رهين، احمد ولی مسعود، تورن اسماعيل، مخدوم رهين، مسعود خليلی، عنايت الله شهرانی، خواجه بشیر احمد صديقی، محبوب الله کوشانی، واحد فيضی، ناديه فضل، همزه واعظی، دستگير پنجشيری و جان محمد پنجشيری نام برد اشاره کرد. »
وليد طرزی (از ازبک های پان ترک افغانستان ، از اعضای تندروی حزب کمونیستی وطن افغانستان ) می گوید :
ـ تا حال در مورد اندیشه های شيطانی و افکار افراطی ناسيوناليسـتی (پان ايرانيزم) ارد بزرگ مطالعات ، تبصره و کاوش فراوانی صورت گرفته است ، او( ارد ) از بزرگترین متفکرين حال حاضر رژيم ... ایران و انديشه متعفن ( پان ايرانيزم ) بوده . صدها جمله از او برضد ساير تمدن های استوار ، اصلی ، کهن ، واقعی ،تاريخی کشور های کهن باســتانی در منطقه بخصوص افغانستان ، عراق ، ترکيه و آذربايجان در مطبوعات ... ايران به نشــــر رسيده اسـت ... در ضمير اين حکيم تقلبی و ساختگی ... ايران بنام ( ارد ) و آن هم ( بزرگ ) ديده نه ميشود، اين سرلشکر ويا جنرال ... ايران بر اساس خواسته های زندگی شخصی خود گام بر می دارد و در راه سرنوشت هر انسان اگاه يک مانع و يک سد است ، او بر ضد هرگونه فانوس و چراغی که رهنمايی انسانی باشد قرار دارد ( ارد )اندیشه را در سیاهی های دنیای خود ميبيند ( ارد ) دايمآ در زندگی دچار سستی و عطالت شد آنرا با افراطگرايی درمان نموده است، اگر با افکار پوسيده ، فاشيستی و ایده های تاريک( ارد) بنشیند به يقين از«معرفت انسانی » یک به یک نفرت ميکنيد , جنبه علمی و کاربردی ثابت شده ای را در زندگی او وجود ندارد .
اوجالان ساوالان (از تجزیه طلبان مورد حمایت دولت آذربایجان که زیر نفوذ مستشاران صهیونیستی اداره می شود) می گوید :
هیچ می دانید مدتهاست که فردوسی و «ارد بزرگ» محبوب دلهای ... حکومت فارس-شیعه شده است؟آیا می دانید که اینها مدتهاست«نص صریح شاهنامه فردوسی» را به مثابه کتاب مقدس ما «لاریب فیه» می دانند و از دویست سال پیش همراه با استادان اعظمشان همچون «سرجان ملکم پلید فراماسون انگلیسی »در محافل سری فراماسونی شان «شاهنامه خوانی» و «تفسیر شاهنامه» برای درست کردن تاریخ و شاخ و برگ دادن به هویت جعلی و استعماری فارسی-ایرانی برگزار کرده و می کنند؟
مهرزاد (از مخالفین نظریات حکیم ارد بزرگ و مدافع نظریه دهکده کوچک جهانی مارشال مک لوهان کانادایی که از افسران پیمان ناتو بود) می گوید :
حکومت ... هم که دیگر از دست حکومتهای عربی خسته شده است .... سعی دارد برای خودش متحدانی دیگر گردهم آورد که البته دراین مورد با آقای ارد بزرگ هم عقیده است.
آقای احمدشاه مسعود از دوستان نزدیک جمهوری اسلامی وآقای اردبزرگ است . سیاست غربزدایی و بدبینی نسبت به غرب ، وجه اشتراک دیگر آقای ارد بزرگ با جمهوری اسلامی است .
baran- تعداد پستها : 977
امتیاز : 193613
اعتبار : 78
تاريخ التسجيل : 2011-09-28
العمر : 31
آدرس پستي : Geneva
مواضيع مماثلة
» تارنگار کتاب : حکیم ارد بزرگ یا دکتر علی شریعتی
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : ❤ برای عشقم حکیم ارد بزرگ ❤
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ گوش کن مرا ...!
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : آره یگانه عشقم ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ دوستت دارم همیشه
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : ❤ حکیم ارد بزرگ امشب تا صبح برای عشقمون اشک می ریزم ❤
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : ❤ برای عشقم حکیم ارد بزرگ ❤
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ گوش کن مرا ...!
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : آره یگانه عشقم ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ دوستت دارم همیشه
» تارنگار ❤ حکیم ارد بزرگ ❤ کیـ❤ــــمیا : ❤ حکیم ارد بزرگ امشب تا صبح برای عشقمون اشک می ریزم ❤
دوستداران فلسفه اُرُدیسم Lovers of Orodism philosophy :: گستره جهانی بزرگترین فیلسوف جهان :: وبلاگ های ایرانیان سراسر جهان
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
السبت يوليو 24, 2021 2:59 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور کانادا The philosophy of Orodism in Canada
السبت يوليو 24, 2021 2:58 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور پرو The philosophy of Orodism in Peru
السبت يوليو 24, 2021 2:57 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور نیکاراگوئه The philosophy of Orodism in Nicaragua
السبت يوليو 24, 2021 2:56 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور آرژانتین The philosophy of Orodism in Argentina
السبت يوليو 24, 2021 2:55 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور بوسنی و هرزگوین The philosophy of Orodism in Bosnia and Herzegovina
السبت يوليو 24, 2021 2:39 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور قرقیزستان The philosophy of Orodism in Kyrgyzstan
السبت يوليو 24, 2021 2:35 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور ارمنستان The philosophy of Orodism in Armenia
السبت يوليو 24, 2021 2:33 am من طرف ریحانه
» بازتاب فلسفه اُرُدیسم در کشور گویان The philosophy of Orodism in Guyana
السبت يوليو 24, 2021 2:32 am من طرف ریحانه